Gemeente Hilvarenbeek start ’Werken op afspraak’

ingevoerd op 22-12-2014

Vanaf 5 januari werkt de gemeente Hilvarenbeek op afspraak. Wil een burger iets regelen op het gemeentehuis? Dan kan hij/zij vanaf nu eenvoudig zelf online een afspraak maken op www.hilvarenbeek.nl/afspraak.

Burger centraal
De gemeente draagt zorg voor een goede kwaliteit van dienstverlening. Burgemeester Ryan Palmen: “Producten en diensten willen we snel, gericht, transparant en efficiënt aanbieden. Onze inwoner staat hierbij altijd centraal. Het werken op afspraak draagt hieraan in belangrijke mate bij. De inwoner wordt geholpen op een zelf gekozen tijdstip door de juiste medewerker die de afspraak al heeft voorbereid.”

Werken op afspraak
Veel aanvragen zijn nu al direct online te regelen, op de website www.hilvarenbeek.nl staat bij het betreffende product of de gewenste dienst meteen of deze digitaal aan te vragen is. Voor andere producten en diensten is een bezoek aan de Centrale balie noodzakelijk. De burger kan vanaf nu gemakkelijk zelf online een afspraak maken voor het nieuwe jaar. Hierbij krijgt hij/zij meteen informatie over wat men dient mee te nemen naar de afspraak, zoals een geldig legitimatiebewijs of pasfoto. Wanneer het e-mailadres wordt ingevuld, ontvangt de burger een bevestiging inclusief herinnering van de mee te nemen documenten.

Persoonlijk contact
Natuurlijk blijft de gemeente daarnaast gewoon bereikbaar om een afspraak te maken: dit kan telefonisch via (013) 505 83 00, per e-mail via gemeente@hilvarenbeek.nl of door een bel me terug verzoek achter te laten via de website.