PROMO-BEURS

Zondag 2 november 2014 van 11.00 tot 17.00 uur in CC Jan van Besouw

Een aantal deelnemers van de Prombeurs aan het woord:

Resi van Roessel van van Roessel boerderijproducten
Vraag 1. Waarom neemt u deel aan de promobeurs:
Wij doen mee aan de promobeurs, omdat wij dan kunnen laten zien wat wij allemaal in huis hebben.
Vraag 2. De voordelen voor u als ondernemer:
Via de promobeurs komen wij in contact met mensen die ons nog niet kennen.
Vraag 3. Wanneer is het geslaagd voor ons?
De promobeurs is geslaagd als wij daadwerkelijk nieuwe mensen hebben leren kennen in een andere sfeer en in een andere omgeving. Om ze daar te zien en te kunnen spreken.
Vraag 4. Wanneer is de beurs voor de consument geslaagd?
Als de consument na het bezoek aan deze beurs bij een volgende gelegenheid  opnieuw  aanwezig zal zijn.
Vraag 5. Waarom zou de consument moeten komen?
In elk geval voor een gezellige dag met lekkere hapjes en drankjes van de lokale bedrijven.

Raymond Mul van Mul ICT Service uit Hilvarenbeek
Vraag 1. Waarom neemt u deel aan de Promobeurs?
Netwerken in een relaxte sfeer. Demonstreren van de laatste innovatieve vindingen op ICT gebied. Opbouwen van naamsbekendheid.
Vraag 2. Wat zijn de voordelen voor u als ondernemer om deel te nemen aan de Promobeurs?
Mensen en organisaties beter leren kennen. Elke organisatie heeft zijn eigen expertise. Door met elkaar in gesprek te gaan, willen we horen waar anderen goed in zijn. Uiteraard vertellen wij graag waar onze organisatie goed in is.
Vraag 3. Wat verwacht u van de Promobeurs?
Wij verwachten een sfeervol evenement, een ontmoetingsplaats voor ondernemers en klanten.
Vraag 4. Hoe frequent moet volgens u de Promobeurs georganiseerd worden?
Eens per jaar zou een mooie frequentie zijn.
Vraag 5. Waarom zou de consument naar de promobeurs moeten komen?
De promobeurs is een regionale aangelegenheid, voor consumenten een uitstekende plek om naast een hapje en een drankje de ondernemers te leren kennen die onze regio rijk is.

Ruud van Gorp van Motorcycle Support Nederland uit Goirle
Vraag 1. Waarom neemt u deel aan de Promobeurs?
Door contact met collega-ondernemers en publiek kunnen wij de visie en missie van onze stichting uitdragen. Wij zijn georganiseerd als een gewoon bedrijf, maar zonder winstoogmerk. Wij hopen dat de contacten leiden tot interesses bij bedrijven, teneinde onze assistent monteurs kansen te geven om daar op termijn betaald werk te kunnen verrichten. Dat is mogelijk kan voor alle sectoren van ondernemend Midden-Brabant. Plaatsing betekent altijd maatwerk. Bedrijf en kandidaat moeten bij elkaar passen. Wij doen de begeleiding om de plaatsing tot een succes te maken.
Vraag 2. Wat zijn de voordelen voor u als ondernemer om deel te nemen aan de Promobeurs?
Om aan collega-ondernemers en publiek opnieuw ons verhaal te kunnen vertellen. Zo kunnen we de belangen, maar vooral ook de kwaliteiten van onze assistent monteurs onder de aandacht brengen. Een groot en kwalitatief goed netwerk is daarbij van cruciaal belang. Bovendien moet je zo’n netwerk ook onderhouden en dat kan prima  tijdens de Promo-Beurs. Er is pas sprake van inbedding in de lokale gemeenschap als je daar zelf deel van uitmaakt. Lid zijn van een business club is voor ons een vanzelfsprekendheid.
Vraag 3. Heeft de Promobeurs een regionale betekenis?
Voor ons is dat zeker het geval. Al heel vaak hebben we gemerkt dat onze mensen via anderen in de picture kwamen. Onze folders kom je dan ineens op de meest bijzondere plaatsen tegen. Krijg je plotseling vragen uit Almere, Sittard of Lutjebroek. Wat 4 jaar geleden in Goirle heel klein begon, is nu sterk groeiende. Momenteel is er serieuze belangstelling van grote politieke partijen om intensief met ons samen te werken teneinde de formule verder over Nederland te verspreiden. Er ligt zelfs al een aanvraag klaar voor het opzetten van 3 nieuwe werkplaatsen op Aruba, Bonaire en Curaçao.
Vraag 4. Hoe frequent moet volgens u de Promobeurs georganiseerd worden?
Jaarlijks is wat ons betreft prima.
Vraag 5. Wanneer is de Promobeurs voor u geslaagd?
Voor ons is deze op voorhand al geslaagd. Het is nu al zeker dat wij de nodige nieuwe contacten zullen leggen. Tevens hebben we de gelegenheid om bij te praten met collega-ondernemers en bezoekers. Zoals ik al aangaf, is het uitdragen van onze visie en  missie een belangrijk onderdeel van ons werk. Mocht de Promo-Beurs ook nog de interesses van ondernemers oproepen dan is dat helemaal geweldig, zeker als dat vacatures  op gaat leveren. Ons personeel zal tijdens de beurs aanwezig zijn, maar zeker ook onze assistent monteurs die hun boodschap zelf uitdragen.

Huub Jacobs en Kristel Vermeulen van WorkOutDoor uit Tilburg
Vraag 1. Waarom neemt u deel aan de Promobeurs?
WorkOutDoor heeft sinds kort hele mooie pakketten voor grote en kleine bedrijven om deel te nemen aan een bedrijfsclinic/teamuitje en dat willen we graag onder de aandacht brengen.
Vraag 2. Wat zijn de voordelen voor u als ondernemer om deel te nemen aan de Promobeurs?
Wij hopen veel lokale ondernemers te mogen begroeten die wij kunnen informeren over onze bedrijfsclinics.
Vraag 3. Hoe frequent moet volgens u de Promobeurs georganiseerd worden?
Deze beurs mag 1 keer per jaar voortgezet worden.
Vraag 4. Wanneer is de Promobeurs voor u geslaagd?
Als wij de nodige mensen hebben kunnen overtuigen dat een teamuitje bij WorkOutDoor leuk, gezellig, sportief en enorm bijdraagt aan het opbouwen van een het teambuildingsgevoel.
Vraag 5. Waarom zou de consument naar de Promobeurs moeten komen?
De consument moet zeker komen omdat er een heel divers aanbod is van heel veel ondernemers uit Goirle en omstreken.
Resi van Roessel van van Roessel boerderijproducten Resi van Roessel van van Roessel boerderijproducten
Raymond Mul van Mul ICT Service uit Hilvarenbeek Raymond Mul van Mul ICT Service uit Hilvarenbeek
Ruud van Gorp van Motorcycle Support Nederland uit Goirle Ruud van Gorp van Motorcycle Support Nederland uit Goirle
Huub Jacobs en Kristel Vermeulen van WorkOutDoor uit Tilburg Huub Jacobs en Kristel Vermeulen van WorkOutDoor uit Tilburg